اینستاگرام چیست

اینستاگرام یک برنامه آنلاین رایگان برای اشتراک گذاری عکس و فیلم است که سال 2012 توسط فیسبوک خریداری شد.

اینستاگرام به کابران اجازه می دهد که عکس ها و فیلم کوتاه خود را از طریق یک برنامه تلفن همراه ویرایش و بارگزاری کنند.

کاربران می توانند برای هر پست خود یک عنوان اضافه کنند و از هشتگ اینستاگرام و موقعیت مکانی برای فهرست بندی و جستجوی سایر کاربران استفاده کنند.  هر پست کاربر در فید کاربران (دنبال کنندگان) خود ظاهر می شود.

همچنین در صورت برچسب گذاری توسط هشتگ یا موقیعت جغفرایایی توسط عموم مشاهده می شود.

کاربران همچنین می توانند مشخصات خود را خصوصی کنند تا فقط دنبال کنندگان خود پست ها را مشاهده کنند.

مانند سایر شبکه های اجتماعی کابران می توانند پست های دیگران را بپسندن، نظر دهند، ذخیره کنند و از طریق دایرکت به سایر دوستان ارسال کنند. پست ها را می توان در سایر شبکه های اجتماعی دیگر فیسبوک، توییتر به اشتراک گذاشت.

اینستاگرام  نه تنها برای افراد بلکه ابزاری کاربردی برای مشاغل است.

این برنامه اشتراک گذاری رایگان به شرکت ها این فرصت را می دهد تا یک حساب تجاری رایگان برای تبلیغات خود راه اندازی کنند.

شرکت های که دارای حساب تجاری هستند به معیارهای مشارکت و تاثیرگذاری رایگان دسترسی دارند.

با وب سایت اینستاگرام سالانه چند میلیون نفر در سرار دنیا کسب و کار از طریق اینستاگرام خود را از طریق استوری اینستاگرام پیش می برند.

تاریخچه اینستاگرام

اینستاگرام توسط کوین سیستروم و مایک کریگر در سان فرانسیسکو راه اندازی شد. و توجه خود را به اشتراک گذاری عکس معطوف کردند.

کلمه  اینستاگرام  ترکیبی از دوربین فوری و تلگرام است. برنامه IOS در سال 2010 و Android در سال 2012 منتشر شد.

محبوبیت این پلتفرم به شدت افزایش پیدا کرد و مورد توجه فیسبوک قرار گرفت در نتیجه در سال 2012 توسط فیسبوک به مبلغ یک میلیارد دلار به صورت رسمی خربداری شد.

در ابتدا فقط امکان انتشار عکس در اینستاگرام بود ولی این شرکت در سال 2013 ویدیوهای 15 ثانیه ای را انتشار داد.

و در سال 2016 طول ویدیوها را به 60 ثانیه رساند. تا سال 2015 تمام عسکها انتشار داده به صورت مربع بود ولی این شرکت این امکان را تغییر داد، تا کاربران بتوانند عکسها و فیلمها را در اندازه کامل بارگذاری کنند.

ابزارها و ویژگیهای ویرایش

اینستاگرام طیف وسیعی از فیلترهای دیجیتالی را ارائه می دهد که می تواند بر روی عکسهای کاربران اعمال شود.

این ابزارها به کاربران اجازه می دهد: روشنایی، کنتراست، اشباع، وضوح، ساختار، صاف بودن و رنگ را تنظیم کنند. تغییز شیب دستی و جلوه تصویر نیز به عکسها ارائه شود.

در سال 2017 اینستاگرام ویيگی را رائه کرد که به کاربران امکان می دهد چندین عکس و فیلم را به صورت چرخ فلک ارائه دهند.

اینستاگرام  با الهام از برنامه اسنپ چت در سال 2016 یک ویژگی استوری را معرفی کرد که به کاربران اجازه می دهد لحظاتی از روز خود را که طی 24 ساعت می شوند را به اشتراک بگذارد.

اینستاگرام همچنین دارای مجموعه ای از برنامه های افزودنی است. این برنامه ها بومرنگ هستند که گیف های سفارشی ایجاد می کند.

Hyperlapse که ویدئوهای تایم لپس ایجاد می کند. و Layout که کلاژهای تصویر ایجاد می کند. هنگام نصب می توانید مستقیما از برنامه اینستاگرام به این برنامه دسترسی پیدا کنید.

نحوه راه اندازی و استفاده از اینستاگرام

برنامه اینستاگرام در دستگاه های iOS از طریق AppStore و در دستگاههای Android از طریق Google play  در دسترس است.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *